Home / آثار / سریال 23 قسمتی شب هزار و یکم

سریال 23 قسمتی شب هزار و یکم

شب هزارویکم یک مجموعه تلویزیونی محصول سال ۱۳۸۸–۱۳۸۷ به کارگردانی علی بهادر، نویسندگی محمدهادی کریمیو تهیه‌کنندگی علی لدنی می‌باشد که در سال ۱۳۸۸ از شبکه یک پخش شد. این مجموعه در 23 قسمت تهیه شد.

شخصیت اصلی فیلمنامه شب هزار و یکم، دکتر روان‌شناسی به نام سعید موهبتی است که همراه همسرش لیلا و تنها دخترش سارا زندگی خوبی را می‌گذرانند، اما دختری که از جنوب آمده آرامش زندگی آنها را برهم می‌زند.

داستانی که مربوط به روزگار حال ما بود، اما به خاطرات پزشکانی برمی‌گشت که در جنگ ردپایی به جا گذاشته بودند. قصه‌ای معماگونه که یافتن دو خواهر دوقلو را بهانه کرده بود تا در این میان به روزهای جنگ و خاطرات و گذشته پزشکانی که در جنگ شیمیایی و جانباز شده بودند، بپردازد.

بازیگران

 

 

روايت جنگ در «شب هزار و يكم»
با توليد يك سريال در شبكه يك سيما صورت مي گيرد

گروه رسانه: دانيال حكيمي، عليرضا خمسه و مهشيد افشارزاده بازيگران اصلي سريال «شب هزار و يكم» هستند. اين سريال را علي بهادر به سفارش گروه حماسه و دفاع مقدس براي پخش از شبكه يك سيما كارگرداني مي كند.
فيلمنامه شب هزار و يكم با محوريت دفاع مقدس توسط محمد هادي كريمي نوشته شده است. شخصيت اصلي فيلمنامه شب هزار و يكم، دكتر روان شناسي به نام سعيد موهبتي است كه همراه همسرش ليلاو تنها دخترش سارا زندگي خوبي را مي گذرانند، اما دختري كه از جنوب آمده آرامش زندگي آنها را برهم مي زند.
نقش دكتر موهبتي را دانيال حكيمي بازي مي كند و ايفاگر نقش ليلا، مهشيد افشارزاده است. در اين سريال عليرضا خمسه هم نقش دكتر فرنور را بازي مي كند.
تصويربرداري سريال شب هزار و يكم سال گذشته در اهواز و در يك آسايشگاه جانبازان آغاز شد و گروه سازنده بعد از گرفتن سكانس هاي مربوط به آسايشگاه به تهران آمدند و سكانس هاي جنگي فيلمنامه را كه در فلاش بك شخصيت هاي داستان اتفاق مي افتد در شهرك سينمايي دفاع مقدس تصويربرداري كردند. تاكنون حدود 70 درصد از فيلمنامه مقابل دوربين رفته است و تصويربرداري در تهران همچنان ادامه دارد.
سريال شب هزار و يكم را علي لدني در13قسمت تهيه مي كند. سپيده گلچين، شيوا بلوريان، آرام جعفري، ناديا دلدار گلچين، كيومرث ملك مطيعي، عباس اميري، محمد فيلي، فخرالدين صديق شريف، اسماعيل سلطانيان، يوسف مراديان، پويا اميني، مينا جعفرزاده، شهرام پوراسد، ميلاد كي مرام، شيوا خنياگر و نعيمه نظام دوست از ديگر بازيگران سريال هستند.
از ديگر عوامل اين مجموعه مي توان به مدير توليد: فرشته مهدي زاده، طراح صحنه و لباس: ژيلامهرجويي، طراح گريم: محمد قومي، صدابردار: بهروز عابديني، دستيار اول كارگردان ومديربرنامه ريزي: داريوش جهانگيري، تدوين: شيرين وحيدي، عكاس: امير دباغيان و جلوهاي ويژه: داوود رسوليان اشاره كرد.

Check Also

پخش سریال جذاب “بهترین تابستان من” به کارگردانی علی بهادر از روز یکشنبه 26 شهریور 1402 همه روز شبکه دو ساعت 17:30

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما،«بهترین تابستان من» یکی از مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک در سال …

2 نظرها

  1. سلام علیکم خیلی دوست دارم این سریال ببینم اما هیچ سایت و برنامه ای پیداش نکردم .تلببیون ۲ قسمت اول فقط نشون میده حالا چند ماه هست که پیگیرم

    • با سلام و عرض ادب
      این سریال سالها در فضای مجازی دسترس بود
      ولی به یکباره کلیه لینک های دانلود غیر فعال شد
      تلاش میکنم اگر نسخه ای بدستم رسید در فضای مجازی منتشر کنم
      متشکر از شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *