Home / آثار / یک روز در لواسان با عوامل فیلم «ارثیه پرماجرا»

یک روز در لواسان با عوامل فیلم «ارثیه پرماجرا»

تصویربرداری فیلم ویدئویی «ارثیه پر ماجرا» به تهیه کنندگی علی بهادر و کارگردانی رسول محمدی در منطقه لواسان پذیرای اهالی رسانه بود که بازیگر شخصیت «ستایش» در مورد نقش ان فیلم ویدئویی گفت: من امیدوارم نقش ستایش بر این کار سایه نندازد. دوست دارم مخاطب خود کار را ببیند و با کار و نقش پروا ارتباط برقرار کنند و اگر قرار است قضاوتی داشته باشد ستایش را کنار بگذارد و جداگانه داوری کند.

نرگس محمدی در ستایش

به گزارش وبگردی2030;

«ارثیه پرماجرا» به قلم سینا سعید وزیری و آسا سالیانی در قالب طنز اجتماعی به رشته تحریر در آمده است و درباره ماجرای ارثیه ای است که فرخ خان، پدر خانواده (آتش تقی پور) برای نوه هایش در نظر می گیرد. در همین راستا سهیل (سام درخشانی) و کامران (مهرداد نظری) دو باجناق با سبقت ازیکدیگر و برای تصاحب ارثیه نسبت به خواسته فرخ خان اقدام می ورزند؛ اما سهیل در اجرای این امر دچار معضلی می شود که برای حل آن، به مشکلات لاینحل برمی خورد و موقعیت های جذاب و طنزی ایجاد می کند تا اینکه …

در «ارثیه پرماجرا» بازیگرانی چون سام درخشانی (در نقش سهیل)، سحر قریشی (در نقش فرناز)، نرگس محمدی (در نقش پروا)، آتش تقی پور (در نقش فرخ خان)، ارژنگ امیرفضلی (در نقش حسام)، مهرداد نظری (در نقش کامران)، ساغر شکوری (در نقش فریماه)، هایده حائری (در نقش طوبی)، فاطمه شکری (در نقش سروناز)، نوشین اعتماد (در نقش نازی) و اکرم علمدار (در نقش نرگس) به ایفای نقش می پردازند.

به گفته علی بهادر تهیه کننده این کار، «ارثیه پرماجرا » بی شک یکی از فیلم های سینمایی – ویدئویی پر مخاطب خواهد شد، چراکه به یکی از موضوعات مهم و دغدغه های خانوادگی مردم می پردازد. تاکنون بخش‌های زیادی از این فیلم (حدوداً 50 درصد) مقابل دوربین رفته که در هفته جاری فیلمبرداری در دو لوکیشن کارخانه و بیمارستان در تهران ادامه خواهد داشت. پیش از این، فیلمبرداری «ارثیه پرماجرا» در یکی از ویلاهای منطقه لواسان انجام می شد که منزل فرخ خان، پدر خانواده و دامادها بوده است.

ارثیه از آن کیست؟

در محل لوکیشن لواسان، ویلایی زیبا و دوبلکس با چندین اتاق به چشم می خورد که در طبقه بالا سهیل و فرناز (با بازی سام درخشانی و سحر قریشی) مشغول صحبت کردن هستند. عوامل پشت صحنه خصوصاً امین محمودی همه را به سکوت دعوت می کند تا بابک بذرافشان بتواند با دستیارانش کار را به خوبی انجام دهد.

رسول محمدی کارگردان این فیلم همراه با محسن اورنگ مشاور و مجری طرح پشت مانیتور نشسته اند و فرمان حرکت را می دهند.

صدا – دوربین – حرکت …

خانه سهیل- روز-  داخلی

فرناز ناراحت است و به نتیجه آزمایش ما و عکس های سونوگرافی زل زده است. سهیل بالای سرش می آید و عکس و آزمایش ها را از دست او می گیرد و آن ها را پاره می کند:

سهیل: میگم بیا یه سفر درست حسابی بریم، مگه ما چی مون از این کامران چپ و چوله کمتره؟ با اون قیافه اش نصف دنیا رو گشته …

فرناز: (با بغض) برو بابا …حالا که آقاجونم گیر داده به سفر، ما پاشیم بریم جهانگردی؟

سهیل: ما همه ش گرفتار این قضیه ناباروری تو بودیم … ولی الان می تونیم آب پاکی رو بریزیم رو دست آقاجونت و بگیم ما بچه دار نمیشیم … مطمئن باشش بابات خودش برامون بلیت می گیره بریم سفر…

فرناز : که بعضی دلشون به حال من می سوزه و میگن بذار اینطوری خودشو آروم کنه … نه ….؟ نمی خواد بیخودی نقش شوهرایی که اصلا بچه براشون مهم نیست و بازی کنی…

سهیل نفس عمیقی می کسد و لبخندی می زند:

سهیل: شاید تو فکر می کنی من واسه خاطر پول بابات باهات ازدواج کردم …؟ البته خب اولا خوشحال بودم و کیف می کردم… ولی باور کن که دیگه اصلا برام مهم نیست که بابات بهمون ارث و میراث میده یا نه… من عاشق توام و زندگی مو دوست دارم، حتی اگه از شرکت اخراج هم بشم، بازم دوستت دارم … می خوای همین فردا استعفا بدم ؟

فیلم «ارثیه پرماجرا»

در این موقع صدای جیغ و شادی از پایین شنیده می شود …

فرناز: چه خبر شده؟

سهیل: فکر کنم بابات فهمید من می خوام استعفا بدم، جشن گرفته …

رسول محمدی کارگردان این فیلم دانش آموخته رشته کارگردانی و تئاتر است و چندین فیلم کوتاه و مستند کار کرده و در« ارثیه پرماجرا» اولین فیلم بلند داستانی خود را تجربه می کند. وی می گوید: من با این داستان بسیار ارتباط برقرار کردم و می خواستم اولین کار بلندم را حرفه ای آغاز کنم. یکی از دغدغه های من این است که فیلم نامه باید موضوع روز جامعه باشد و خوشحال هستم که این داستان این ظرفیت را دارد. محمدی درباره کستینگ بازیگران اضافه می کند: انتخاب بازیگران با همفکری جمعی تهیه کننده و مشاور کارگردان صورت گرفت. ما سعی کردیم از بازیگران حرفه ای استفاده کنیم که شناخته شده باشند اما نه صرفاً بازیگران حوزه طنز باشند. محمدی از همراهی بسیار خوب عوامل گروه می گوید و خاطرنشان می کند: خوشبختانه گروه و عوامل در تمامی مراحل بسیار همراه من بودند و من از این بابت بسیار خشنود هستم.

محسن اورنگ مجری طرح و مشاور کارگردان که با کوله باری از تجربه سر فیلمبرداری این کار آمده است می گوید:  سال 88  قرار بود من این کار را بسازم که متاسفانه تهیه کننده نتوانست پروانه ساخت آن را بگیرد. تا اینکه سال گذشته تصمیم گرفتیم با علی بهادر این فیلم را کار کنیم و رسول محمدی را به عنوان کارگردان کار معرفی کردیم. چون به سختی توانستیم پروانه ساخت را بگیریم زمان پیش تولید بسیار اندک بود. چون دو روز قبل از شروع سال 93 پروانه ساخت را گرفتیم. ده روز یا حتی کمتر زمان پیش تولید داشتیم و بازیگران و عوامل نیز با برآورد کم که برای کارهای رسانه خانگی پیش بینی می شود جلو آمدند و با ما همکاری کردندوی در ادامه افزود: طبق نظر همکاران و دوستان در وزارت ارشاد این داستان ظرفیت بالایی دارد و با بازیگران خوبی که انتحاب شده اند می توانستیم آن را به یک فیلم سینمایی تبدیل کنیم اما نگاه ما به این اثر پخش در شبکه خانگی بود. اورنگ در پایان صحبت هایش گفت:  در خصوص آهنگسازی این کار هم باید بگویم که این فیلم هم در تیتراژ ابتدایی و انتهایی خواننده دارد که بعدها اعلام خواهد شد.

کل کل های باجناق های فرخ خان

به سراغ سام درخشانی بازیگر نقش سهیل که همیشه پر انرژی و شاداب سر صحنه حاضر می شود می رویم. وی پیش از این و در سال گذشته در مدیوم تلویزیون بسیار خوش درخشیده بود و با ایفای نقش های متفاوت توانست نظر مخاطبان بسیاری را به خود جذب کند. وی در خصوص حضورش در این پروژه می گوید: بعد از سریال آوای باران چند ماه کار نکرده بودم. چون مسئولیتم سخت تر شده بود. به نظرم  این کار بی خطرتری است و تماشاچی دوستش خواهد داشت. چون اصل نمایش که سرگرمی است در آن رعایت شده است. آن هم  به واسطه طنز و نمایش یکی از معضلات اجتماعی است  که مخاطب را جذب می کند. درخشانی در خصوص شخصیتی که بازی می کند می گوید: سهیل شخصیتی است که دختر پولداری را گرفته که ناگهان فرخ خان پدر زنش تصمیم می گیرد که نوه دار شود. بچه دار نشدن شان و کل کل های دو باجناق، آنها را وارد ماجراهای جدیدی می کند و …

درخشانی در ادامه به تعامل و همکاری بازیگران حرفه ای و خوب گروه اشاره می کند و می گوید: یکی از امتیازات این کار حضور بازیگران خوب و عوامل حرفه ای بود.  وی در پایان می گوید: بازی  در فیلم سینمایی پژمان تنها پروژه ای است که فعلاً در برنامه ام وجود دارد.

 

فیلم ویدئویی ارثیه پرماجرا

مهرداد نظری را اکثر مخاطبان می شناسند. او در این فیلم ایفاگر نقش کامران است. البته بازیگر نقش کامران را خیلی وقت است در سینما و تلویزیون ندیده ایم. او می گوید: کامران یک از دامادهاست و  باجناقی است که کمی شخصیت منفی مقابل سهیل دارد. نظری گفت: مطمئن هستم که این کار بازتاب خوبی خواهد داشت چون به نوعی در خصوص دغدغه بچه دار شند است.  من دوسال است پدر شده ام و این جزو شیرین ترین اتفاق هایی است که برایم در زندگی شخصی ام افتاده است. از زمانی که پسرم به دنیا آمده زندگی زیباتر شده و رنگ دیگری به خود گرفته است. وی در خصوص دلیل کم کار بودنش اضافه کرد: من پیش از این کار نمی کردم چون کارها و نوشته ها ایده آلم نبود. احتمالاً در گروه کودک شبکه دو شروع به کار کنم.

فرخ خان پدر سالار است؟

آتش تقی پور بازیگر باتجربه سینما و تلویزیون در این فیلم نقش فرخ خان را بازی می کند و مشغول خواندن مجموعه کتاب شعر ایرج میرزاست. وی نام فرخ را با تشدید بسیار بر حرف ر تلفظ می کند و می گوید: همین که من فرخ را این طور ادا می کنم شما باید متوجه بشوید که چه شخصیتی دارد. فرخ خان پدر سالار است و در شرایط خاص تغییر رویه می دهد و تصمیماتش عوض می شود. هرچقدر هم دیکتاتور و یک دنده باشد بازهم انسانی اخلاق محور است. هر پدری و هر انسانی وقتی به یک نقطه ای می رسد متوجه می شود که یک کمبودهایی در زندگی اش دارد و یا زحماتش و اندوخته های مادی و معنوی اش به ثمر ننشسته است. اما این پدر بیشتر دوست دارد ادامه نسل داشته باشد و این هم یک امر بدیهی است. هم زورگو و هم مهربان است. تقی پور بسار خوشحال است که با یک گروه حرفه ای که توانایی اجرای یک کار حرفه ای را دارند همکاری می کند.

هایده حائری در نقش طوبی مادر خانواده ظاهر شده است و می گوید: ما دل مان نوه می خواهد. دو دختر و دامادهای مان اصل اساسی زندگی را به تعویق می اندازند و حاضر نیستند حرف ما را گوش دهند. تا اینکه فرخ پدر خانواده تمهیداتی ایجاد می کند تا فرزندان به سمت بچه دار شدن بروند و بقیه ماجرا …

حائری چند وقتی است که کار نکرده است و این موقعیت برایش بسیار خوب بوده است. وی می گوید:  سعی کردم چاشنی های خاص بازی را با طوبی در هم آمیزم و تلفیق کنم. طوبی یک نوع برنامه ریزی و توطئه با یکی از فرزندان و دامادش دارد که این ماجرا را پیچیده می کند.

فاطمه شکری در این فیلم نقش سروناز پیشخدمت خانه را ایفا می کند. سروناز شخصیت بانمکی است که شیرینی های خاص خودش را هم دارد. او وقتی اسفند دودکنان وارد صحنه می شود و به سراغ سهیل و فرناز می رود ما نیز با او به گپ و گفت می نشینیم. شکری می گوید: سروناز مستخدم خانواده و خانه زاد و کمی فضول است. وی ادامه می دهد: به نظر من هر کاری مخاطبان خاص خودش را دارد. قصد ما نیز رضایت کامل مردم از این فیلم است. امیدوارم که پس از پخش این رضایت حاصل شود.

امیدوارم ستایش در کار سایه نندازد

نرگس محمدی که این روزها او را در نقش ستایش در شبکه سه می بینیم پروا را در «ارثیه پر ماجرا» بازی می کند. محمدی می گوید:  چون برای پروا یک اتفاق ناگوار در قصه می افتد  ادامه داستان و بازی در این نقش برای من بسیار جذاب بود. من امیدوارم نقش ستایش بر این کار سایه نندازد. دوست دارم مخاطب خود کار را ببیند و با کار و نقش پروا ارتباط برقرار کنند و اگر قرار است قضاوتی داشته باشد ستایش را کنار بگذارد و جداگانه داوری کند.

ساغر شکوری همان مژگان سریال دختران حواست و در این فیلم دختر دیگر فرخ خان فریماه را بازی می کند. وی پیش از نوروز نیز تئاتر عشق لرزه را روی صحنه داشت. وی می گوید: فریماه دختری است که به حرف پدر گوش می کند. شخصیتش نقطه اوج ندارد و روال زندگی اش را طی می کند. رابطه فریماه و کامران با سهیل و فرناز متفاوت است. فریماه حرف شوهرش را قبول ندارد و تنش های ریزی بین آنهاست اما سهیل و فرناز باهم بسیار دوست هستند. کامران چاپلوس تر از سهیل است و فریماه نیز به این دلیل حرص می خورد و این حس را نشان می دهد. شکوری در ادامه حرف هایش می گوید: مطمئن هستم بازتاب کار خوب خواهد شد چون وقتی بزرگ خانواده تصمیم بگیرد تقسیم ارثیه داشته باشد و آن هم به شرط بچه دار شدن  و فرزندان دست به هر کاری بزنند که بچه داشته باشند برای مخاطب جالب خواهد بود.

بازتاب این کار مثبت خواهد بود

علی بهادر تهیه کننده این فیلم که آثار بسیاری چون بهترین تابستان من، عشق سالهای جنگ و شب هزار و یکم را در کارنامه کاری خود دارد در مورد این کار می گوید: اول اردیبهشت ماه پیش تولید این کار آغاز شد و دوازدهم کلید خورد. تاکنون نیز 50 درصد کار تصویربرداری شده است و کار به نیمه رسیده که طی هفت جلسه آینده کار به اتمام می رسد. بهادر اضافه می کند: این طرح اوایل مهرماه 92 به ارشاد ارائه شد و حتی قرار بود 35 کار شود اما نگاه ما پخش در رسانه خانگی بود. وی افزود: ازدواج و موالید یکی از سیاست های اصلی نظام که موضوع این فیلم است  آن هم در بستر طنز موقعیت. برای همین نیز در انتخاب بازیگران صرفاً به سمت بازیگران طنز نرفتیم و از بازیگران جدی استفاده کردیم. این فیلم کار مفرح و شیرینی است. امیدوارم مورد استقبال مخاطبان قرار بگیرد. وی در خصوص روند فیلمسازی در کشور گفت: تلویزیون شرایط دشواری دارد به همین خاطر بعد از چندین سال به رسانه خانگی روی آوردیم. خوشبختانه در بخش خانگی ظرفیت خوبی وجود دارد و هم به فرهنگ و هم فیلم سازی کمک می شود. خوشبختانه چندین سریال در شبکه خانگی پخش می شود و مردم هم بسیار استقبال کرده اند آن هم با تیراژ بالا. البته موفقیت کار به عوامل گروه و داستان و همچنین انتخاب بازیگران بستگی دارد. من این طرح را از میان چندین طرح انتخاب کردم و از سینا سعید وزیری و آسا سالیانی تشکر می کنم که در همه مراحل هم یار و همراه ما بودند. از ابتدای کار نیز سر صحنه فیلمبرداری حضور داشتند و از روند نمایشی داستان راضی بودند. تهیه کننده این فیلم اضافه می کند: وقتی مردم از فیلمی لذت می برند که مسئله روز جامعه باشد و مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و این قابل لمس بودن برای مردم دوست داشتنی است. «ارثیه پرماجرا» شاید یک تلنگری برای مخاطبان باشد. ماجرای دو باجناق که داماد سرخانه هستند و اتفاقاتی که  در این میان با پدر زن و ارثیه ای است که با یک شرطی به آنها می رسد که اگر شرط محقق نشود ارثیه ای در کار نیست. به همین ترتیب معضلات زیادی جلوی پای سهیل وجود دارد. ارژنگ امیر فضلی (در نقش حسام)  نیز در این فیلم برادر ناتنی سهیل است که با گریم متفاوت ظاهر شده و یکی از نقاط عطف قصه است و شخصیت دوگانه ای دارد و موتور قصه را پیش می برد و  البته کمی شخصیتش منفی است. مردم نقش حسام را می بینند و متفاوت بودن ارژنگ در این فیلم را همراه با  شیرینی های خاص نقشش متوجه خواهند شد.

عوامل تولید فیلم سینمایی «ارثیه پرماجرا» عبارتند از:

تهیه کننده : علی بهــادر/ کارگردان:  رسول محمدی / مجری طرح و مشاور کارگردان: سید محسن اورنگ / نویسنده: سینا سعید وزیری و آسا سالیانی / مدیر تصویربرداری: بابک بذرافشان / طراح گریم:هادی قالی خانی / دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: امین محمودی / مدیر صدابرداری: جعفر علیان/  طراح صحنه و لباس: رستم ایران نژاد / تدوین: مهدیه بهادر/ جانشین تولید: آرین غلامعلی / مدیر تدارکات: عباس خدادادی/  دستیار دو کارگردان: مجید جلالی/  منشی صحنه: آرزو قربانی / روابط عمومی: فرانک قنبری / عکاس : حمیدرضا امینی/  دستیار تصویر: وحید آجورلو/ دستیار یک تصویر :میلاد حسینی/ دستیاران تصویر: هادی رمضانی و علیرضا موسایی/ مدیر صحنه و دستیار یک: حسن علیزاده فرد/ دستیار صحنه: حسین خدایاری / دستیار لباس: پریسا رحیمی / مجری گریم آقایان: علی زاهدی و محمود جلالی / مجری گریم بانوان: شقایق ذبیحیان / گروه تدارکات: مهدی حقگو ، محمد بیات، محسن محامدی و توماج نورایی

Check Also

پخش سریال جذاب “بهترین تابستان من” به کارگردانی علی بهادر از روز یکشنبه 26 شهریور 1402 همه روز شبکه دو ساعت 17:30

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سیما،«بهترین تابستان من» یکی از مجموعه‌های تلویزیونی شبکه یک در سال …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *